Saturday, July 4, 2009

Penatnye Jadi Sponge

Penat betul jadi sponge ya...mesti korang xfhm ape yg penatnye kan..tapi aku pun baru fhm..contohnye kalau kita belajar then kita dgr je lecture kita ni mcm sponge la..serap je air tapi bila nak guna, diperah je sehingga kosong..nampak berisi tapi xkekal lama kan..aku berkesempatan berjumpa dengan dak2 kelas aku yang baru..ok la dorg semua..ader yg tua then ader yg muda2 lagi...dalam kelas aku tu ade 3 org foreigner..masing2 sorg dari yaman, china dan indon..yang indon aku dah borak2 dah...secara overall ok la..tapi aku ni masih pening lagi..terlampau banyak subject yang di offer pada sem ni, tapi aku xpilih2 pun lagi...

ape yang aku nampak sekarang ni peluang belajar banyak untuk kita capai, namun kita semua masing2 ader masalah dan tanggungjawab yang tersendiri..aku sebenarnya tidak berniat untuk menjadi student kembali, namun kekadang ader benda yg kita xleh lupakan, kita perlu mencari ruang supaya masa itu dapat di isi dengan berkesan bak kata orang, menarik rambut dari tepung..rambut tak putus, tepung tak bertaburan.

Berbalik kepada ilmu kan, sesetengah orang mencari ilmu ataupun melanjutkan pelajaran atas pelbagai sebab, ada untuk peningkatan gaji la, kerja la, jawatan la..tapi yang sebenarnya kalau niat kita mencari ilmu, insyallah tuhan akan bantu kita..berusahalah, sesungguhnya belajar itu tak rugi..

Tidak lama lagi, ramadhan akan menjelma lagi..entah sempat atau tidak kita semua ni untuk menyambut bulan yang penuh keberkatan..banyak kenangan yang saya tidak dapat lupakan dibulan ramadhan..terlalu banyak..semoga ramadhan kali ini dapat disambut dan dihayati dengan penuh keinsafan..

Maafkan saya jikalau ada tersalah dan tersilap dengan semua orang..saya hanyalah manusia biasa yang tak lepas dari membuat salah dan silap..kepada peminat bola, jangan lupa malam ni menonton bola sepak. MSL..Assalamualaikum.

No comments: