Sunday, April 12, 2009

Saturday yang malang


Hari sabtu merupakan hari yang agak malang bagi gue..macam2 dah berlaku bermula dari pagi sebelum subuh lagi...memang boleh dikategorikan hari yang paling malang tahun 2oo9 huhuhu..

kisahnye bermula begini, ketika syok2 aku tengah lentok di pagi yang hening kira2 itu jam menunjukkan jam pukul 6.00am aku pun bukak la mata kerana mendengar suara syahdu dikejauhan menandakan waktu subuh telah pun agak2 dah sampai..waa pagi yang menyejukan..lalu ku cuber tuk menutup mata kembali kerana syaitan yang ditugaskan untuk menyesatkan manusia memegang kelopak mata aku hingga terasa berat sangat2..tetiba tepon aku yang mahal berbunyi (tong..tongg...tongg) 3kali menandakan sms diterima..aku dengan berat ati membukak la sms tersebut pada jam tepat 6.23am..sms berbunyi seperti berikut "salam cikgu,saya xdapat pegi saing dgn cikgu pagi ni sebab kena hantar wife pegi keja..dari couch" wah2 nampaknya aku terpaksa mencari org lain untuk mengantikan tempat couch untuk bawak budak g tournament bola...aku ape ag terus sms ustaz taufik untuk menyampaikan pesanan bagi mengantikan tempat couch..

aku pun pegi mandi n solat subuh..kul 7am aku pun gerak g sekolah...sesampai di sekolah aku pun bagi budak2 makan sarapan dulu dan kira org...tetiba aku dikejutkan yang ustaz xbawak keta aritu sebab dia xbaca sms yang aku bagi kat dia..waaa...terpaksa menggunakan keta kancil dia la nampaknye...dan tepat kul 8 kami pun gerak beramai2 ke tempat perlawanan di sekolah skudai baru..tiba disana game telah bermula..aku pun daftar la team kitorg...perlawanan pertama kami dibelasah 5-1 dan game kedua 2-0..waa mana nak letak muka ni huhu..

aku pun kemas barang tepat kul 11am aku pun bertolak balik ke sekolah la...tibe disekolah aku pun check jersi yang kami pakai rupanya xcukup...laaa tertinggal kat tempat perlawanan la plak..aku terpaksa patah balik di amik jersi tersebut..dah jadi 2 keja..penat gler..

begitulah kisah aku di sabtuday yang sungguh malang..hilang moiod tuk aku berjoyah pada hari ni....bulan depan banyak kisah yg boleh dibuat..1mei hari pekerja dan 16 mei adalah hari guru...30mei lak cuti sekolah telah bermula...selamat menyambut cuti sekolah hahahaha..

jumpa dan jumpa ag..aku dah penat nak menaip hahaha...

No comments: