Saturday, May 30, 2009

Perjalanan Balik KG


Wow begitu penat rasnye menempuh perjalanan memakan masa hampir 10jam..tapi banyak pengalaman yg menarik aku lalui. Perjalanan ku bermula pada jam 4am (janji dgn member)..ketika itu manusia2 sekalian masih dilanda nitemare ataupun tut2..aku pada malam tu kemas barang2 yang perlu pastu tido dalam kul 12.30am...pastue kunci jam kul 3.45am..tetibe tgh syok tido tepon ku yang canggih berbunyi ting2 tong2...aku pun bangun..rupanya kawan aku col hahaha...jam dah kul 4..aku pe ag..bangun mandi manda walaupun dalam kesejukkan n then amik air sembahyang..pastue terus bentang sejadah n then ketika hampir nak solat ati aku berdetik pehal aku nak solat kul 4.14am????adoyai ape kejadah nye..subuh lambat lagi hahaha..then lepas pakai cantik2 sauk la slipo jepun,panaskan keta then terus gerak..aku berjumpa dgn member kat petronas sebelum tol skudai....beli la ape yg patut tuk makan..then terus gerak...aku kua highway ikut yong peng dan melalui beberapa tempat seperti desa temu jodoh,labis dan pekan segamat...selepas tu aku menuju ke Muazam Shah..jam telah menunjukkan pul 6.30am..aku pun berhenti kat sebuah surau dalam kawasan Muazam...sebelah surau tu ader keta roti canai..pas solat subuh aku pun jalan kaki menuju ke tempat roti canai sebab member aku lapar dah..aku x...hahaha..tapi ati ku kecewa nak hampir nak pengsan..sebab kedai tu namanye kedai kamari...adoyai...bangsa lain..bukan mamak!!!!!...sedih doll.....ape leh buat hahaha.....then aku pun gerak la meneruskan perjalanan dengan perut kosong..dalam kul 7 lebih aku berhenti makan di sebuah kedai..makan la nasi lemak ngan milo suam...dan aku teruskan perjalanan macam biasa...aku melalui beberapa tmpat yang menarik seperti Jabor, Jerangau, Ajil, Kuala Berang, Setiu, Besut, Melur dan sampai la ke Pasir Mas yang tercipta tuk ku...tepat kul 1.50pm aku sampai..then terus baring sampai la arini xlarat lagi nak bangu....itulah kisah perjalanan ku mencari abadi huhu...selamat bercuti hohoho..

No comments: